Lancering bijzondere website www.ikmisje.nl: Voor gezinnen die een kind zijn verloren

Speciaal voor ouders en gezinnen die plotseling een kind hebben verloren is er een nieuwe website www.ikmisje.nl gelanceerd. Stichting PAL Kinderpalliatieve Expertise en KinderThuisZorg hebben deze website in nauwe samenwerking ontwikkeld.

De website bevat praktische informatie en concrete handreikingen die ouders, broertjes en zusjes kunnen helpen tijdens het rouwproces. De website is een plek voor erkenning en herkenning en een startpunt voor meer informatie en verdieping in boeken, websites en mogelijkheden voor (professionele) ondersteuning in het rouwproces.

Houvast voor het gezin en de omgeving met praktische tips

‘Ik mis je’ geeft houvast voor het gezin en de omgeving voor verschillende perioden. De periode voordat definitief afscheid plaatsvindt, de dag van het afscheid en na de dagen na het afscheid. Er kan uit de informatie een keuze gemaakt worden door te kiezen voor vader/moeder, broer/zus tot 12 jaar of broer/zus van 12-18 jaar. De informatie op de pagina’s gaat over het omgaan met het verlies van een kind of een broertje of zusje. Het gaat aan de ene kant om hele praktische tips, maar ook om belangrijke informatie over verlies, verschillende manieren van rouwen, manieren om met andere kinderen in het gezin het verlies bespreekbaar te maken en waar zo nodig hulp gevonden kan worden.

Activiteiten die steun en troost bieden

Naast informatieve teksten, zijn er ook activiteiten te vinden op de website. Zo kan er een e-card verstuurd worden, digitaal een kaarsje aangestoken worden en zijn er boeken te raadplegen in de boekenkast.