Programma kinderen

De kinderen komen tussen 9.00 uur en 9.45 uur op Omega aan. Om 15.45 gaan zij weer naar huis. De tijd op Omega wordt ingevuld met ontwikkelingsgerichte activiteiten, therapie, rust- en verzorgingsmomenten.

Stichting Omega heeft op de begane grond 6 groepsruimtes voor de kinderen, waarvan 1 voor de vroegbehandeling groep. De groepsruimtes zijn ruim en licht en ingericht naar de behoeften van de kinderen. De groepen zijn voornamelijk ingedeeld op leeftijd. Alle groepsruimten hebben een buitenruimte.

Ieder kind heeft een eigen individueel programma waarin wordt ingegaan op de  specifieke behoeften en ontwikkelingsdoelstelling van het kind.
Daarnaast doen de kinderen mee aan groepsactiviteiten zoals muziek, het meebeleven van koken, snoezelen enz. Er wordt veel gebruik gemaakt van therapeutische hulpmiddelen om kinderen uit te dagen tot bewegen. Dit bewegen doen zij ook veel buiten de eigen groepsruimte. De gangen zijn breed en drempelloos. Op verschillende plekken hangt spelmateriaal. Hierdoor worden de kinderen uitgedaagd om zich te verplaatsen.