Zaterdagopvang

Hier staat plezier voorop, er worden vooral leuke dingen gedaan onder leiding van professionals. Tijdens de zaterdagopvang zijn er dan ook geen therapeutische hulpmiddelen of fysiotherapie. Er wordt lekker gespeeld, alleen of met elkaar. Naast huidige, toekomstige en voormalige Omega-kinderen zijn ook andere kinderen en volwassenen met ernstig meervoudige handicaps welkom.

Per zaterdag is er ruimte voor 14 deelnemers, verdeeld over twee groepen. Er zijn minimaal twee begeleiders en een coördinator, bij volledige bezetting zijn er drie begeleiders, een coördinator en mogelijk iemand voor de keukenwerkzaamheden. De deelnemers kunnen vanaf 10.15 uur komen en tussen 15.30 en 16.00 uur weer opgehaald worden. Voor het vervoer van en naar Omega zorgen de ouders zelf. Voor de zaterdagopvang is een indicatie begeleiding in groepsverband nodig: twee dagdelen per zaterdag. Belangstellenden kunnen een aanmeldingsformulier aanvragen.